Ergenekon’un temel belgesi 1 • Politikacılara suikast yapılacak
Taraf/MEHMET BARANSU - Istanbul - 17.07.2008
ERGENEKON’UN ASKERİ YÜZÜ • “ERGENEKON ANALİZ YENİ YAPILANMA VE GELİŞTİRME PROJESİ” başlıklı 29 Ekim 1999 tarihli belge Ergenekon örgütünün askeri yapılanmasını tüm ayrıntılarıyla gözler önüne seriyor. Belgenin tamamını dikkatinize sunuyoruz:
Ergenekon askeri planında “Merkez Yönetim” yedi daireden oluşuyor. Bunlardan “Kontrol Dairesi”, örgütün emir merkezi konumunda. “Analiz-Yeniden Yapılanma, Yönetim ve Geliştirme Projesi”nde “Merkez Yönetim” şöyle anlatılıyor: “Ergenekon, örgütün Başkanına doğrudan bağlı olan 4 daire Komutanlığı ile iki sivil Başkanlıktan oluşmalıdır. Toplam 6 ünitenin komutan ve başkanlarının bir asistanı ile bir de bölüm uzmanından oluşan iki yardımcısı olmalıdır. Ünitelerin komutan ve başkanlarının yanında görev alacak bölüm uzmanı, illegal faaliyetlerin yurtiçi ve yurtdışı hukuk platformunda legal gibi gösterilebilmesi düzenlemelerinden sorumlu olacaklardır. Şöyle ki:
1 • Ergenekon Başkanlığı
2 • İstihbarat Dairesi Komutanlığı
3 • İstihbarat Analiz ve Değerlendirme Dairesi Komutanlığı
4 • Operasyon Dairesi Komutanlığı
5 • Finansman Daire Başkanlığı (Sivil)
6 • Örgüt içi Araştırma Dairesi Komutanlığı
7 • Teori Tasarım ve Planlama Dairesi Başkanlığı (Sivil)”
SİVİL AJANLARA YÖNELİNDİ •
EĞİTİM ŞART • “Ergenekon örgütü bünyesinde yer alacak personel mutlaka ve sürekli olarak eğitim programlarında tutulmalıdır. Kullanılacak her ajan eğitimden geçirilmelidir. Ve eğitime olabildiğince özen gösterilmelidir. Eğitim veren eğitmenlerin raporları titizlikle incelenmelidir. Eğitim sonrasında eğitim alanlar sınanmalıdırlar. Böylece, gelişim ve etkinlik düzeyi arttırılırken, personel kontrol altında tutularak güvenlik sağlanacağı gibi, personel sıkça motive edilmiş olacaktır.”
JİTEM ERGENEKON’UN İÇİNDE • Ergenekon’un “yeniden yapılandırma” planında “İstihbarat örgütleri ve politikaları” başlığıyla yer alan bölümde, örgütün personel politikaları anlatılıyor. JİTEM ve MİT’ten de söz edilen bölümde dikkat çekici noktalar şöyle:
BUNLARI ARAMIZA ALMAYALIM • “Türlü özverilerle yurtdışında eğitim görmeleri sağlanan yetişkin insan kaynakları ne acıdır ki; ülke çıkarları için “negatif” veriler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle devletin en önemli yapı taşları çökmüş ve işlemez hale getirilebilmiştir. Bu nedenle Ergenekon bünyesinde yurtdışında eğitim görmüş personel bulundurulmaması zorunluluğu vardır.”
HEDEF ÜNİVERSİTELİLER • “Ordu birlikleri içinde yer alan askerler ile üniversitenin birinci ve ikinci sınıflarında öğrenim gören gençler yararlanabilecek pozitif bir kaynaktır.”
MİT VE JİTEM’DEN DERS ALALIM • “Ergenekon gibi çok, özel bir yapılanmanın içinde yer alması uygun görülecek sivil personelin seçimi olabildiğince dikkat titizlik ve özen istemektedir. Aksi halde Türkiye Cumhuriyeti Resmi istihbaratı MİT’in bugün içinde bulunduğu sorun ve çelişkilerin benzer versiyonları Ergenekon bünyesine taşınmış olur.
Ergenekon, benzer bir örneği kendi içinde JİTEM gerçeği ile yaşayarak yeterli deneyim elde etmiştir. Bu deney kazanımı bugün düzenlenecek olan yeni yapılanma için çok önemli ve pozitif bir kazanımdır. Gerek ülke içinde gerek ülke dışında istihbarat birimlerinin mevcut olumsuz imajını da kendiliğinden ortadan kaldıracaktır.”
JİTEM DENEYİMİ • “Bu noktada bir saptama yapılmasını yararlı görmekteyiz şöyle ki: Ergenekon içinde sivil personelden yararlanılması düşüncesinin doğuracağı ‘önyargılı endişeler karşısında sağlıklı bir analiz yapılacak olduğunda: JITEM deneyimi ve bugün Ergenekon içinde mevcut sorunlar dikkate alındığında, endişeler önyargılar kendiliğinden ortadan kalkacaktır. Çünkü; insan yapısındaki yapı taşları özellikleri dikkate alındığında asker-sivil ayrımı yapılamayacağı ortaya çıkar.”
HER ŞEYİ GÖRECEK VE DUYACAK • “Ergenekon’un gözleri her şeyi görmeli, kulakları her şeyi duymalıdır. İstihbarat toplamak için pek çok yol vardır. Örgüt elemanlarından sağlanan bilgiler, yabancı örgütlerden elde edilen bilgiler, yabancı örgütlere sızdırılan ajanlar aracılığı ile elde edilen istihbaratlar. Yabancı örgütler ve içlerine sızdırılan ajanlar aracılığı ile elde edilen istihbarat çok önemlidir. Ancak, bunlar kontrol dışına kalan kanallardır. Bu nedenle sürekli kontrol edilmeli, denetlenmeli ve sıkça motive edilmelidirler.”
AJANLARI DOKTORLARDAN SEÇİN, FAHİŞELERE DE BAŞVURUN • Ergenekon’un temel belgesinde istihbarat için öngörülen ajanların, doktor, avukat ve psikolog gibi mesleklerden seçilmesi isteniyor:
İDELOJİK YAKINLIK • “Bir istihbarat örgütünün organizasyon ve elemanlarının yapıları çok büyük önem ifade eder. Ergenekon merkez yönetiminde yer alacak eleman sayısı olabildiğince az olmalıdır. İllegal çevrelerden seçilecek elemanlar, etnik ve siyasal ideoloji açısından örgüt ideolojisi ve amaçlarına en yakın uygunluk gösterenler tercih edilmelidir.”
LEGAL İŞTE ÇALIŞSIN • “Genç, yetenekli eğitimli ve donanımlı personel arasından seçilecek 3 kişi Ergenekon içinde (üniteler arası

ve örgüt dışında örgütü temsilen hareket edebilmeli ve teması sağlamalıdır. Bu kişiler örgüt içinde görev almamalı, örgüt dışında legal bir işte istihdam edilmelidir. Böylece güvenlik sağlanmış olacaktır. Zaman içinde bu personel arasından Ergenekon bünyesinde gerekli olacak çok başarılı yöneticiler yetişecektir.”
AVUKATLARI SEÇİN • “Gençlerden seçilmiş yeteneklerin eğitilerek kazanımı dışında, profesyonellerden yararlanılması pozitif bir yoldur. Doktorlar, avukatlar, psikologlar, vb gibi.. Çünkü, bu gruba girenlerin, toplumun her kesiminden insanla temasta oldukları görülecektir.
Bu noktada önemli bir saptama yapmakta büyük yarar vardır. Başarılı istihbarat örgütleri elemanlarının anestezi altında bilgilerini açığa vurabilecekleri olasılığından ötürü, doktor ve psikologlar tarafından tedavi edilmelerine izin vermezler. Gerekli hallerde kendi bünyeleri içindeki doktor ve psikologlardan yararlanırlar.”
FAHİŞELERE BAŞVURUN • “İstihbarat sanatında en çok yarar sağlanan fahişeler olmuştur. Çünkü insanlar çoğu kez ruhsal problemlerin etkisiyle ve bilinçsiz bir karşı konulmazlıkla, sırlarını fahişelerle paylaşırlar. Bu bilimsel bir tespittir ve 2000 yıldır yararlanılan bir metottur.”
SİYASİLERE SUİKAST DÜZENLENECEK • Ergenekon terör örgütünün kanlı yüzünü “Politikalar” başlıklı bölüm gözler önüne seriyor. Plana göre hedefe varılması için suikastlerin düzenlenmesi isteniyor. “21. yüzyılda, kaçınılmaz bir biçimde dünya politikalarını ve siyasetçilerini istihbarat örgütleri biçimlendirecektir. Bu öylesine bir etkinlik olacaktır ki; 100 hatta 200 yıl sürecektir. Neden 100 ya da 200 yıl? 20. yüzyıl dünyasında kültürel etkinliklerle toplumlar çökertilmiş ve yapı taşları değiştirilmiştir. Ve bu politikanın adına “globalleşme süreci” denilmiştir. Ancak, Çin ve Japonya’da başarısız kalınmıştır. Çin ve Japon toplumlarının da kültür emperyalizmi ile çökertilmesi, yapı ve inançlarının değiştirilmesi gereklidir. Bu nedenle emperyalist tuzağı globalleşme sürecinin amacına erişerek “Dünya Hükümeti” kurabilmelerinin önünde 100 ila 200 yıllık bir zaman engeli oluşmuştur.
İKİ YOL VAR AMA... • “Dünyada var olabilmiş tüm sistemler, ülke çıkarları ve mevcut rejim ilkelerine aykırı ideolojilere sahip siyasileri engellemiştir. Bunun ise iki yolu vardır:
1 • Suikast
2 • Dezenformasyondur
TEK YOL SUİKAST YAPMAK • Kaçınılmaz olarak 21. Yüzyıla adım atmakta olan Türk insanı, kültürel anlamda dünya görüşü gelişmediği, okumadığı, matbaa makinesi ile icat edilmesinin üzerinden 900 yıl geçtikten sonra tanışabildiği için; kolayca yanıltılabilmekte ve her an kandırılmaya açık beklemektedir. Bu nedenle dezenformasyon ya da bir başka anlatımla ‘kara propaganda’ sonuçları bakımından negatiftir. Kişisel çıkarlar adına siyasete yönelmiş ve hedefe ulaşabilmek adına her şeyi mubah sayabilen siyasilerin engellenebilmesi için; geriye kalan tek yol suikasttır.”
İLLEGAL ÖRGÜTLERLE İŞBİRLİĞİ • “Suikast operasyonlarına gerek duyulmaması için, siyasi portreler çok ciddi biçimde analiz edilmeli, ortak ideallere uygun siyasilerin seçim kampanyaları organize edilerek parlamentoda etkin ve güçlü bir biçimde yer alabilmeleri sağlanmalıdır. İçte ve dışta ortak ve benzer idealler doğrultusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası legal ve illegal örgütler ile işbirliğine yönelmek kaçınılmaz ve zorunluluktur.”